Categoriearchief: Algemeen

Telefonisch marktonderzoek

Wie heeft er niet wel eens last van gehad? Je wordt opgebeld van een callcenter waar de medewerker wil je vragen stellen. Maar welke van deze callcenters zijn serieus?

Er bestaat een verschil tussen telemarketing en telefonisch marktonderzoek.

Telemarketeers hebben alleen een doel: Het verkopen en aanprijzen van goederen, tariefen of diensten via telefoon.

Marktonderzoekbureaus werken om informaties van personen te verzamelen en hebben geen commercieel doel. Personen die worden opgebeld door een marktgericht callcenter kregen voor het eerst de vraag of ze willen meedoen aan een enquête.
Telefonisch marktonderzoek werkt anoniem, zonder registratie van persoonlijke gegevens.

Maar vaak reageren mensen geïrriteerd op het oproep van marktonderzoekbureaus. Hiervoor zijn verschillende reden.

  1. Slechte ervaringen.
    Mensen hebben slecht ervaringen met telemarketing gemaakt. Door de aggressieve reclame van de afgelopen jaren zijn mensen wantrouwig geworden en hebben geen zin meer om deel te nemen aan een enquête. „Oh nee! Weer zo´n callcenter waar ze proberen om iets te koop aan te bieden!“
  2. Cold Calling.
    De zogenaamde „Cold calling“ is een willekeurig opbellen van huishouden die geen bestaande relatie met een beller hebben. Bij marktonderzoek gebeurd dit ook vaak. En dan kan het gebeuren dat je weer en weer wordt opgebeld van hetzelfde onbekend nummer.
    Soms heb je ook nog een spraakcomputer aan de hoorn. IVR (Interachtive voice response) is een systeem om enquêtes via telefoontoetsen of de stem door een computer uit te laten voeren. Dit is voor veel mensen heel irritant omdat ook oplichter met deze methode werken.

Hoe vaak dit gebeurd des te minder zijn mensen bereid om aan een enquête mee te werken.

Wat kan je nu doen om uit te vinden is de bel ernstig of spam?

Vraag naar het lipschap van de MOA. MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research)
is de brancheverenining voor het marktonderzoek. Alle gerenommeeerde marktonderzoekbureaus zijn lid van MOA.

Tegen het lastige telemarketing kan je ook actief worden. Voor blokkade voor dit soort telefoongesprekken bestaat de mogelijkheid zich te registreren bij het Bel-me-niet-Register. Wordt je erna toch gebeld door een telemarketingorganisatie, dan kunt je een klacht indienen bij Consuwijzer.

Groetjes,
jou tellows.team

e-mailfunctie op tellows.nl

Met de mailfunctie hebt je de mogelijkheid via e-mail nieuwe informaties te kregen over een telefoonnummer die je niet kent.

1. Activeer in het formuleer voor commentaren het functie:
Ik wil graag geïnformeerd worden over veranderingen bij dit nummer.
2. Geef jij mailadres en de gewenste berichtfrequentie in.
3. Stuur het commentaar.

Jij kreeg nu automatisch via e-mail informaties over veranderingen bij dit nummer.

Statistieken van de zoekopdrachten

Op de pagina´s die de details over de telefoonnummers beinhouden en welke een hoog zoekvolumen hebben vindt je de functionaliteit „statistieken van de zoekopdrachten“.

Om deze functionaliteit te activeren klik alleen op de knop „telefoonnummer zoekopdrachten“.
De grafiek geeft jullie een overzicht over de tijdpunten waar de oproepen gewezen zijn.
Jij hebt de mogelijkheid een bepaalde statistiekperiode vanaf één dag tot drie maanden te kiezen.

Bijvoorbeeld (zie grafiek): Wij hebben de telefoonnummer 0203030113. Deze telefoonnummer werd 173 keer opgebeld. De basis van data is enorm hoog. Daroom kunnen wij nu informaties over activiteiten van het telefoonnummer geven. In de grafiek zie je b.v.b. dat het telefoonnummer ook zaterdags actief is.

Hebt je nog vragen of impulsen voor „statistieken van de zoekopdrachten“? Schrijf ons een commentaar of mail!

tellows.de Heatmap – welke regio´s worden voor het meest van deze telefoonnummer opgebeld?

Wat is de tellows.nl- heatmap?

De heatmap van tellows.nl geeft aan, welke regio´s in Nederland van de bepaalde telefoonnummer worden opgeroepen.

Waarvan kregt tellows.nl deze informaties?

De informaties kunnen wij alleen met dank van jullie hulp en jullie oproep van de pagina´s met de details over de bepaalde telefoonnummers geven.

Met jullie oproepen van de webpagina´s kunnen wij de heatmaps vervaardigen en je daarmee laten zien, welke regio´s hebben de meeste oproepen voor het telefoonnummer.

Met de heatmap kan je zien, welke mensen worden in jou omgeving opgebeld en welke regio´s zijn voor het meest betrokken.

Na de overzicht van de verschillende telefoonnummers is verder nog een overzicht over alle telefoonnummers van de laatste 24 uren.
Deze overzicht vindt je op „statistieken“.

Wij zijn blij over commentaren met feedback,ideeën en impulsen!

Om een commentaar te schrijven ga terug op de pagina „details van nummers“!